Gelagat Manusia

Alangkah bagusnya kalau kita dapat meneka apa yang akan berlaku kepada kita dengan tepat! Tapi semua itu hanya akan kita ketahui selepas kejadian. Sama ada kita redha atau tidak terpulang kepada tahap ketebalan iman kita. Kadang kala semua yang berlaku bertitik tolak daripada tingkahlaku kita juga.

Sememangnya kita sentiasa menadah tangan berdoa kepada Allah supaya perjalanan hidup kita lancar dan mengikut yang telah direncana. Walaubagaimanapun, kadangkala perancangan kita tidak kesampaian dan terbantut di tengah jalan. Memang agak sukar memujuk hati tapi berkat kesabaran kita tentu akan pulih semula dan menjalani hidup seperti biasa.

Kesimpulannya kita perlu membina kualiti diri yang hebat dari aspek fizikal dan material, akal, emosi dan rohani supaya kita mampu berdiri tegak walau dilanda pelbagai dugaan dan cabaran dalam menghabiskan sisa kehidupan yang hanya tinggal sedikit berbaki.

Mengapa 'daffodil'?

Ia adalah simbol suatu permulaan baru. Daffodil, atau narcissus, adalah bunga yang dinanti pada awal musim bunga. Blog ini menjadi permulaan bagi saya untuk meneruskan minat dalam bidang penulisan, jika masa mengizinkan.