Kelas Tambahan Masa Cuti

Kebiasaannya pada musim cuti, pihak sekolah akan mengadakan kelas tambahan sebagai persediaan pembelajaran untuk tahun hadapan bagi murid-murid terutamanya Tahun 6. Sekolahku juga tidak ketinggalan menyusun jadual kelas tambahan untuk murid-murid. Guru-guru membuat persediaan mengajar dengan menyediakan lembaran kerja yang sepatutnya. Malangnya bila tiba harinya hanya beberapa kerat sahaja murid yang datang. Tak berbaloi rasanya guru-guru bersusah payah datang tapi murid-murid sambalewa sahaja.

Sebenarnya ibu bapa juga perlu memainkan peranan masing-masing dalam menasihati anak-anak. Kejayaan dan kecemerlangan sesebuah sekolah bergantung pada kerjasama ibu bapa, guru, murid, dan masyarakat setempat. Semoga hari-hari yang seterusnya ramai murid yang akan hadir kelas tambahan yang telah dijadualkan. Semoga pengorbanan para guru dihargai...

Mengapa 'daffodil'?

Ia adalah simbol suatu permulaan baru. Daffodil, atau narcissus, adalah bunga yang dinanti pada awal musim bunga. Blog ini menjadi permulaan bagi saya untuk meneruskan minat dalam bidang penulisan, jika masa mengizinkan.